یادداشت های گیسو

بی نقاب مینویسم...آرامش آرزوی من است.

یادداشت های گیسو

بی نقاب مینویسم...آرامش آرزوی من است.

تاسوعا و عاشورا

شب عاشورا امام حسین به یارانش فرمود هر کس که حق الناس به گردن داره نمونه و بره یعنی اینکه حتی شهید شدن توی صحنه کربلا بازم دلیل بر این نمیشه که حق الناس بخشیده بشه. این حق الناس شامل همه چیز میشه غیبت، دل شکستن، آزار دادن همدیگه.

امروز توی خونه مامان بزرگ طبق رسم هرساله مراسم نذری برپا بود. همه فامیل دوبه دو باهم قهر بودن من و همسر کاری به کسی نداریم با هیچکس قهر نیستیم . اگه این طعنه و کنایه ها نبود خیلی مراسم خوبی میشد.

هر لحظه من دلم هری میریخت پایین نکنه دعوا بشه. خوشبختانه زن ها رعایت قلب عمو بزرگه و مشکل فشار عمو کوچیکه میکردن و به همون گوشه و کنایه و رنجوندن همدیگه راضی بودن.

از دیروز عصر اونجا بودیم  یه کم کمک دادیم اما بیشتر کارا مردونه هست بخاطر همین همسر شب ما رو رسوند خونه مامان، خودش با داداش کوچیکه برگشت و تا صبح اونجا  بودن برای کمک، صبح با یه ظرف آش سبزی و نون سنگک اومدن خونه، داداش کوچیک دیشب وقتی داشته کمک میداده برای آبکش کردن برنج، آب جوش میریزه روی پاش و یه مقدار پاش سوخته بود و تاول زده بود طبق معمول همیشه با وجود سوزش پاش سکوت میکنه واسه اینکه ما ناراحت نشیم میگه درد ندارم.خداروشکر زیاد حاد نبود.

همسر رفت توی اتاق خوابید. منم مشغول یاد دادن یه دسر به خواهر کوچیکه شدم.

نزدیکای ظهر آماده شدیم رفتیم دوباره خونه مامان بزرگ، من مسئول کشیدن خورشت بودم تمام لحظات همتون رو یکی یکی توی ذهنم میاوردم و براتون دعا میکردم اگه قابل باشم.

همسر یه کاری داشت و دیگه نتونستیم عاشورا اونجا بمونیم ، امسال با اینکه 6 سال هست که من وهمسر عقد کردیم ولی اولین بار هست توی شهر همسر هستم.

هر چند من اصلا روز عاشورا بیرون نمیرم،اکثرا تنها توی  خونه میمونم.

وقتی داشتیم میومدیم سمت خونه دسته های عزاداری رو می دیدیم همسر شروع کرد با بغض صحبت کردن درمورد اتفاقات شب عاشورا من برای اولین بار فقط وفقط به خاطر مظلومیت امام حسین دلم لرزید.

عزاداریاتون قبول باشه



نظرات 2 + ارسال نظر
فرانک سه‌شنبه 11 مهر 1396 ساعت 11:23 http://sadbargkhatereh.blogsky.com

سلام گیسوی مهربونم...
ببخشید این چند روز نبودم و نخوندمت...
بعضی وقتها عجیب بی حوصله میشم....
ایشالا حاجت روا بشی عزیزم

سلام عزیزم
قربونت برم چرا بی حوصله بودی؟
انشاالله تو هم حاجت روا بشی

خورشید دوشنبه 10 مهر 1396 ساعت 10:01 http://khorshidd.blogsky.com

عزیز دلم قبول باشه ایشالا
امیدوارم سال دیگه با یه وروجک شیطون بری نذری پزون
مراقب خودت باش

ممنون خورشید عزیزم....انشاالله توهم حاجت روا بشی

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.